Οι κυρώσεις της ΕΕ στη Ρωσία έχουν καταφέρει ισχυρό πλήγμα και στις εταιρείες κατασκευής ελαστικών, οι οποίες αδυνατούν να προμηθευτούν τις πρώτες ύλες που είναι απαραίτητες για την παραγωγή των προϊόντων τους.
Τα απόνερα του ρωσο-ουκρανικού πολέμου έχουν φτάσει και στον κλάδο του αυτοκινήτου, μιας και καταγράφονται ελλείψεις σημαντικών πρώτων υλών για τους κατασκευαστές αλλά και για τους προμηθευτές τους.
Οι κυρώσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη Ρωσία, συμπεριλαμβανομένης της απαγόρευσης εισαγωγής πρώτων υλών από τη χώρα, έχουν καταφέρει ισχυρό πλήγμα και στις ευρωπαϊκές εταιρείες κατασκευής ελαστικών, οι οποίες αδυνατούν να προμηθευτούν τα απαραίτητα υλικά για την παραγωγή των προϊόντων τους.
Ενα από αυτά είναι και η αιθαλή (μαύρος άνθρακας), ένα χημικό συστατικό που είναι απαραίτητο για την παραγωγή των ελαστικών, καθώς αυξάνει το προσδόκιμο ζωής τους, ενώ είναι υπεύθυνο για το μαύρο χρώμα τους.
Και με δεδομένο ότι πάνω από το 1/3 του μαύρου άνθρακα που χρησιμοποιείται για την παραγωγή ελαστικών επί ευρωπαϊκού εδάφους προέρχεται από τη Ρωσία, οι εταιρείες δείχνουν ανήμπορες να καλύψουν τη ζήτηση για προϊόντα τους, οι τιμές των οποίων έχουν φτάσει στα ύψη.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός η τοποθέτηση μιας τετράδας, από γνωστό κατασκευαστή, μπορεί να φτάσει πλέον ακόμη και τα 450 ευρώ, προκαλώντας πονοκέφαλο στους οδηγούς, πολλοί εκ των οποίων επιλέγουν να μην αντικαταστήσουν τα ελαστικά, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια.
Σύμφωνα με πληροφορίες μας, οι πρώτες ελλείψεις ελαστικών στη χώρα μας αφορούν τα μεγάλων διαστάσεων, κυρίως για οχήματα με υψηλή ιπποδύναμη ή για μεγάλα SUV.
Μια από τις εταιρείες κατασκευής ελαστικών που διατηρούν εργοστάσιο στη Ρωσία είναι η γερμανική Continental, που στις 8 Μαρτίου ανήγγειλε ότι σταματά τη δραστηριοποίησή της στη χώρα, αλλά και τη λειτουργία της παραγωγικής μονάδας της στη ρωσική περιφέρεια Καλούγκα.
Πριν από λίγες ημέρες, ωστόσο, η εταιρεία επισήμανε ότι θα θέσει ξανά σε λειτουργία τις μηχανές της, σε μια προσπάθεια να προστατεύσει τους εργαζομένους της στη Ρωσία, οι οποίοι ζουν υπό τον φόβο των ποινικών διώξεων. Τα ελαστικά που θα παραχθούν θα αφορούν αποκλειστικά τη ρωσική αγορά.
«Για να προστατεύσουμε τους υπαλλήλους μας στη Ρωσία από τις διώξεις προχωράμε στη συνέχιση της παραγωγής επιβατικών ελαστικών για την τοπική αγορά στο εργοστάσιο στην Καλούγκα», ανακοίνωσε προ ημερών η Continental, χωρίς ωστόσο να αναφέρει το είδος των διώξεων με τις οποίες θα τίθεντο αντιμέτωποι οι εργαζόμενοί της στη χώρα.
Εργοστάσια στη Ρωσία διατηρεί και η ιταλική Pirelli, η παραγωγή των οποίων, ωστόσο, αντιπροσωπεύει μόλις το 10% επί του συνόλου της παραγωγής της εταιρείας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου