Το Υπουργείο Παιδείας της Κύπρου συμπεριλαμβάνει το έργο της Δήμητρας Μαραγκουδάκη, «Οι 12 άθλοι ενός μαθητή», στον κατάλογο με τα εγκεκριμένα βιβλία για το Δημοτικό Σχολείο
Σημαντική διάκριση για τη Χανιώτισσα παιδαγωγό Δήμητρα Μαραγκουδάκη αποτελεί η έγκριση του βιβλίου της «Οι 12 άθλοι ενός μαθητή» από το υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, έτσι ώστε να αξιοποιηθεί στα Δημοτικά Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Το βιβλίο της Δήμητρας Μαραγκουδάκη κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Ραδάμανθυς και έχει αποσπάσει θετικές κριτικές από ψυχολόγους και παιδαγωγούς, καθώς και από Σχολικούς Συμβούλους, οι οποίοι επισημαίνουν ιδιαίτερα ότι το συγκεκριμένο βιβλίο πρέπει να ενταχθεί από το ελληνικό υπουργείο Παιδείας στα σχολικά εγχειρίδια για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, ενώ αντίστοιχη έκκληση έχει γίνει για την αξιοποίησή του και προς τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Είπαν για το βιβλίο…
«Το βιβλίο της Δήμητρας Μαραγκουδάκη πρέπει να μπει στα σχολικά εγχειρίδια…», Αθηνά Ντούλια, Σχολική Σύμβουλος
Έχει το «γνώθι σ’ αυτόν». Το βιβλίο αυτό είναι χρήσιμο σε κάθε γονέα που θέλει να βοηθήσει το παιδί του στις δυσκολίες που συναντά. Δε θα πρέπει επίσης να απουσιάζει από τις βιβλιοθήκες των σχολείων και ο Δήμαρχος ας στηρίξει την εκδήλωση αυτή ουσιαστικά με την αγορά τόσων βιβλίων όσες είναι και οι σχολικές μονάδες της περιοχής.
Στο ευφάνταστο και πανέξυπνο βιβλίο «Οι 12 Άθλοι ενός μαθητή», βλέπουμε πώς η μυθολογία μπορεί να μετουσιωθεί σε ένα εύχρηστο εγχειρίδιο γραμματικής και ορθογραφίας. Ένα άρτιο και ολοκληρωμένο μαθησιακό ‘εργαλείο’, μια ιστορία με αρχή, μέση και τέλος κατά την οποία ο ήρωας κατακτά δύσκολους κανόνες γραμματικής της ελληνικής γλώσσας.
Η συγγραφέας και εικονογράφος Δήμητρα Μαραγκουδάκη έχει δημιουργήσει ένα αισθητικά εντυπωσιακό αποτέλεσμα, ικανό να καλλιεργήσει την καλλιτεχνική αισθητική των παιδιών, καθώς έρχονται σε επαφή με ‘απαλές’ γραμμές και χρώματα. Η εικονογραφημένη μέθοδος με πλοκή και χιούμορ σε συνδυασμό με το απολαυστικό, ακουστικό υλικό που συνοδεύει το βιβλίο, δημιουργούν ολοκληρωμένο υλικό, κατάλληλο για μαθητές γενικής και ειδικής αγωγής.
Πέτρος Πανηγυράκης, δάσκαλος, τέως προϊστάμενος Δ/νσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων Ένα υπέροχο, πολυαισθητηριακό βιβλίο, χρήσιμο σε γονείς, εκπαιδευτικούς και μικρούς μαθητές. Οι δώδεκα άθλοι παντρεύονται αριστοτεχνικά με τα γραμματικά φαινόμενα, με τρόπο ευφάνταστο, καλλιτεχνικό, δημιουργικό, που αποτυπώνεται στην μνήμη και συντροφεύει γλυκά τους μικρούς μας φίλους στο ταξίδι της γνώσης και της μάθησης. Ιωάννα Φαντζίκη Συμβουλευτική Ψυχολόγος MSc Το βιβλίο πρέπει να μπει στη λίστα των σχολικών εγχειριδίων, για τη διδακτική της γραμματικής και της ορθογραφίας, για τα σχολεία της Α/θμιας και των πρώτων τάξεων της Β/θμιας Εκπαίδευσης. Μαρία Κληματσάκη, διευθύντρια 11ου Δ.Σ. ΧανίωνΖωή Δαμοπούλου, Φιλόλογος- Ειδική Παιδαγωγός ΜΑ
Οι κανόνες αυτοί, που πολλές φορές φοβίζουν όχι μόνο τα μικρά παιδιά αλλά και τους ενήλικες, μεταμορφώνονται εδώ σε ένα απολαυστικό και διασκεδαστικό παραμύθι που συνοδεύεται από όμορφες εικόνες, ζωγραφισμένες μάλιστα από την ίδια τη συγγραφέα που είναι ομολογουμένως πολυτάλαντη! Είναι εξαιρετική πρόκληση, για μια μάλιστα πολύ νεαρή συγγραφέα, να καταπιάνεται με κανόνες και τύπους που στην καλύτερη περίπτωση θεωρούνται δύσκολοι και πάντως απωθητικοί από τα μικρά παιδιά, που καλούνται να μάθουν μια δύσκολη γλώσσα σαν την ελληνική σε μια τόσο μικρή ηλικία. Στο τέλος σίγουρα καταφέρνει να κάνει κάτι δύσκολο να φαίνεται παιχνιδάκι και της αξίζουν πολλά συγχαρητήρια γι’ αυτό!
Σπυριδούλα Σουσούνη, Φιλόλογος Επιτέλους! Ένας τρόπος για να γίνει πιο προσιτή και ευχάριστη η εκμάθηση γραμματικής και ορθογραφίας Εξαιρετικό για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και όχι μόνο. Ένα Βιβλίο που αξίζει να υπάρχει σε κάθε Βιβλιοθήκη γιατί είναι βέβαιο ότι θα χρησιμεύσει σε μικρούς και μεγάλους. Ιωάννα Μαλανδράκη, (Εκπαιδευτικός), Πρόεδρος του Συλλόγου Asperger Χανιών Η φιλόλογος και ειδική Παιδαγωγός με εξαιρετικό Βιογραφικό και μεταπτυχιακές σπουδές στην Εκπαιδευτική Ψυχολογία, έκανε τον δικό της άθλο. Κατάφερε να συγκεντρώσει όλη την γραμματική της γλώσσας μας σε ένα απίστευτα ζωντανό και απολαυστικό Βιβλίο που μαγεύει μικρούς και μεγάλους. Με εξαιρετικά σκίτσα και πολύχρωμες εικόνες με μοναδικό ταλέντο τα παιδιά δημοτικού και γυμνασίου αντιλαμβάνονται πολυαισθητηριακά και με παιγνιώδη τρόπο γραμματικούς κανόνες και φαινόμενα. Ο ήρωας της είναι ένας μαθητής με δυσλεξία, όμως το Βιβλίο απευθύνεται σε όλα τα παιδιά που η γνώση των κανόνων φαντάζει άθλος. Από την άλλη πλευρά, οι εκπαιδευτικοί τόσο της γενικής όσο και της ειδικής αγωγής, έχουν στα χέρια τους έναν παραμυθένιο οδηγό για να φτιάξουν δικά τους φύλλα εργασίας για εμπέδωση γραμματικών φαινομένων και να κάνουν το μάθημα διαφοροποιημένο και ενδιαφέρον.
Οι «12 άθλοι ενός μαθητή» αποτελεί ένα Βιβλίο μοναδικό στο είδος του που έρχεται να καλύψει ένα τεράστιο κενό στον τομέα των εκπαιδευτικών βιβλίων και εκδόσεων, αποδεικνύοντας ότι μια χαρισματική παιδαγωγός με φαντασία ονειρεύτηκε και πραγματοποίησε τον δικό της άθλο μπαίνοντας στη θέση των παιδιών που δυσκολεύονται να κατανοήσουν τον τεράστιο όγκο του πλούτου της ελληνικής γραμματικής. Θεωρώ πως το συγκεκριμένο έργο δεν πρέπει να λείψει από τη Βιβλιοθήκη κανενός εκπαιδευτικού αλλά και γονιού αφού προσφέρει άφθονη γνώση και ψυχαγωγία. Αποτελεί επιπρόσθετα και ένα Βιβλίο εξαιρετικής καλλιτεχνικής αισθητικής. Συγχαρητήρια στη δημιουργό και την ευχαριστούμε για το εκπαιδευτικό αυτό εγχειρίδιο.
Ένα Βιβλίο μοναδικό στο είδος του που έρχεται να καλύψει ένα τεράστιο κενό στον τομέα των εκπαιδευτικών βιβλίων και εκδόσεων…
Μαρία Πετράκη, Ειδική Παιδαγωγός, MSc Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας ΚΕΔΑΣΥ ΡΕΘΥΜΝΟΥ Είναι μια πρωτότυπη συγγραφή Γραμματικής δομημένη στην εξέλιξη της γνωστής μυθοπλασίας των «12 Άθλων», που στοχεύει στην ενδυνάμωση των μαθητών/τριών του Δημοτικού Σχολείου, όσον αφορά την γλωσσική τους έκφραση με τον ορθό και κατάλληλο λόγο, σύμφωνα με τους κανόνες της Γραμματικής. Αναπτύσσει βήμα-βήμα τη γραμματική γνώση, καλλιεργεί το ενδιαφέρον των μαθητών για τη μελέτη των αντικειμένων με ευχάριστη προσέγγιση και ενθαρρύνει τα παιδιά με σχετικές μαθησιακές δυσκολίες στην γραπτή και προφορική έκφραση, για προτροπή και πρωτοβουλία σχετικών εργασιών! Κάθε σελίδα αποτελεί ελκυστική συνθήκη ενασχόλησης με τα επιμέρους γραμματικά φαινόμενα, αφού κυριαρχεί η πολύχρωμη ευχάριστη και υψηλού επιπέδου εικονογράφηση της ίδιας της συγγραφέως, στοιχείο που μετριάζει την αρχική εντύπωση της πολλής πληροφορίας ανά σελίδα. Το σύνολο του συγγραφικού έργου αποτελεί ένα επιστημονικό πόνημα με ορθότητα, διδακτική πληρότητα και παιδαγωγική προσέγγιση Λόγου και Εικόνας! Γιώργος Κανδαράκης, Δάσκαλος Η ελληνική γλώσσα….ένας ανεκτίμητος θησαυρός! Πραγματικός άθλος, ωστόσο, η ορθή εκμάθησή της! Ευτυχώς, οι μικροί και μεγαλύτεροι, ίσως, μαθητές έχουν τώρα τον διαχρονικό τους φίλο, τον Ηρακλή (που ξέρει καλά από άθλους!) πολύτιμο σύμμαχο στην προσπάθειά τους να εξοικειωθούν με τα απαιτητικά γραμματικά της φαινόμενα. Ο συνδυασμός γραπτού λόγου, εικόνας και ήχου που επιχειρείται ο’ αυτό το πρωτότυπο βιβλίο ακούγεται τουλάχιστον δελεαστικός και γεμάτος υποσχέσεις, ειδικά σε μια εποχή που τα παιδιά, από ολοένα και μικρότερη ηλικία, τείνουν να κατακτούν τη γνώση με τη χρήση πολυμέσων τόσο εντός, όσο και εκτός σχολείου. Εξαιρετικό και ως ιδέα και ως εκτέλεση το πόνημα της δημιουργού Δήμητρας Μαραγκουδάκη, που φαίνεται να έχει εισχωρήσει για τα καλά στις δυσκολίες του μέσου Έλληνα μαθητή. Και, επιτέλους, ένα βιβλίο γραμματικής γεμάτο χρώμα και εικόνες, όπου οι κανόνες ακούγονται όχι ως καταπιεστικές διαταγές που πρέπει να ακολουθήσεις για να γράψεις καλά στο διαγώνισμα, αλλά ως χρήσιμες συμβουλές για μια πιο εύκολη και διασκεδαστική πορεία προς τη γνώση, τη σωστή χρήση και κατανόηση αυτής της πολύτιμης για τον κάθε Έλληνα παρακαταθήκης, της μητρικής του γλώσσας. Χρυσή Δοκιμάκη, Φιλόλογος Η Δήμητρα Μαραγκουδάκη γεννήθηκε και μεγάλωσε στα Χανιά. Ολοκληρώνοντας τις σπουδές της στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Ρεθύμνου επιθυμώντας να ασχοληθεί με την ειδική εκπαίδευση πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στην Ειδική Αγωγή (2014) και λίγα χρόνια αργότερα στην Εκπαιδευτική Ψυχολογία (2018). Μέσα σ’ αυτό το διάστημα έμαθε τη γραφή Braille, εμβάθυνε με σεμινάρια στον τομέα της ειδικής αγωγής και εξειδικεύτηκε στην art therapy. Αγαπά πολύ τη ζωγραφική με την οποία ασχολείται από παιδί και δε χάνει ευκαιρία να εμπλέξει την τέχνη με το εκπαιδευτικό έργο. Τα τελευταία χρόνια εργάζεται ως ειδική παιδαγωγός τόσο στην ιδιωτική όσο και στη δημόσια εκπαίδευση και δραστηριοποιείται εθελοντικά στο Σύλλογο Asperger Χανιών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου