Η Mercedes 250 μοντέλο του 1972 του Αλεξανδρου Ωναση

 Το αυτοκίνητο του Ωνάση Το όχημα που χρησιμοποιούσε ο γιος του έλληνα κροίσου Αλέξανδρος βρισκόταν για χρόνια στα αζήτητα Π. ΜΠΟΥΛΟΥΚΟΣ Επι δεκαετίες σχεδόν κανείς δεν γνώριζε την ύπαρξή του. Βρισκόταν στις αποθήκες της Ολυμπιακής, κυριολεκτικά στα αζήτητα και μόνο κάποιοι ρομαντικοί ­ μετρημένοι στα δάχτυλα του ενός χεριού ­ ήξεραν την ιστορία του.



Επι δεκαετίες σχεδόν κανείς δεν γνώριζε την ύπαρξή του. Βρισκόταν στις αποθήκες της Ολυμπιακής, κυριολεκτικά στα αζήτητα και μόνο κάποιοι ρομαντικοί ­ μετρημένοι στα δάχτυλα του ενός χεριού ­ που ήξεραν την ιστορία του προσπαθούσαν να το διατηρήσουν σε καλή κατάσταση. Είναι το αυτοκίνητο ­ αντίκα πλέον ­ που είχε παραγγείλει ο Αλέξανδρος Ωνάσης για τις μετακινήσεις του έναν περίπου χρόνο προτού χάσει τη ζωή του.


Πρόκειται για μια Mercedes 250 μοντέλο του 1972, ειδικά κατασκευασμένη την εποχή εκείνη για να εξυπηρετεί έναν και μοναδικό άνθρωπο, τον γιο ενός θρύλου της εποχής και ενός μεγιστάνα του πλούτου, του Αριστοτέλη Ωνάση.



Με αυτόματο σύστημα ταχυτήτων, ηλεκτρικούς μηχανισμούς στα παράθυρα για να ανοίγουν και να κλείνουν με έναν διακόπτη, κλιματισμό και δερμάτινα καθίσματα, το αυτοκίνητο αυτό που κατασκευάστηκε πριν από 30 χρόνια έμοιαζε σαν να είχε βγει από ταινία επιστημονικής φαντασίας.


«Τρέχαμε και με 150 χιλιόμετρα την ώρα στους άδειους τότε αθηναϊκούς δρόμους και όλοι κοιτούσαν με θαυμασμό το αμάξι με τα ηλεκτρικά παράθυρα και τα μονίμως κλειστά τζάμια ακόμη και το καλοκαίρι, αφού βάζαμε σε λειτουργία τον μηχανισμό του κλιματισμού» μας λέει αναπολώντας εκείνες τις ημέρες ο κ. Σ. Αβραμίδης, οδηγός του Αλέξανδρου.


Η παραγγελία για τη Mercedes έγινε λίγο καιρό μετά από ένα ατύχημα που είχε ο Αλέξανδρος με ένα αυτοκίνητο μπερλίνα. Για τις μετακινήσεις του διέθετε και μία ακόμη Mercedes 600, την οποία η οικογένεια Ωνάση διατήρησε στην ιδιοκτησία της μετά τη μεταπώληση της Ολυμπιακής στο ελληνικό Δημόσιο. Η πρώτη Mercedes, η οποία είχε αγοραστεί από την Ολυμπιακή, παρέμεινε στην εταιρεία και διασώζεται ως σήμερα.


«Ο Αλέξανδρος δεν άφηνε κανέναν να αγγίζει τα αυτοκίνητα εκτός από τους οδηγούς του. Οταν πηγαίναμε για σέρβις στην αντιπροσωπία επέτρεπε μόνο σε δύο τεχνικούς να εκτελέσουν τις εργασίες συντήρησης και στις περισσότερες περιπτώσεις τυλίγαμε το αμάξωμα του αυτοκινήτου με κουβέρτες για να μην προκαλέσουν σημάδια ή γρατσουνιές» θυμάται ο κ. Αβραμίδης, ο οποίος είναι σήμερα συνταξιούχος της Ολυμπιακής. Από μικρός ο Αλέξανδρος λάτρευε τα αυτοκίνητα όσο και τα αεροπλάνα και τα άλλαζε σαν να ήταν παιχνίδια, ενώ δεν επέτρεπε σε κανέναν να τα χρησιμοποιεί χωρίς την άδειά του. Οι οδηγοί του θυμούνται μάλιστα πόσο πολύ νευρίασε όταν έμαθε μια ημέρα ότι η Τζάκι Κένεντι χρησιμοποίησε την αγαπημένη του Mercedes.



«Οταν ήμασταν μόνοι στο αυτοκίνητο καθόταν πάντα στο μπροστινό κάθισμα και πήγαινε στις πίσω θέσεις μόνο όταν μεταφέραμε κάποιον καλεσμένο. Μερικές φορές όταν ήταν κουρασμένος ξάπλωνε στα πίσω καθίσματα για να κοιμηθεί όσο διαρκούσε η διαδρομή. Τον τελευταίο χρόνο προτού πεθάνει διέμενε στο ξενοδοχείο Χίλτον και από εκεί ξεκινούσαμε κάθε πρωί για τα γραφεία της Ολυμπιακής» μας είπε ο κ. Αβραμίδης.


Η Mercedes 250 εισήχθη ατελώς στην Ελλάδα την 29η Απριλίου 1972 και σύμφωνα με έγγραφο της Γενικής Διεύθυνσης Ασφαλείας της Ολυμπιακής κόστισε 250.000 δραχμές.


Στον φάκελο του αυτοκινήτου είναι προσαρτημένη και μια κλήση 1.000 δραχμών του 1985 από παράνομη στάθμευση. Κανείς δεν θυμάται ποιος το είχε πάρει τότε για βόλτα στο κέντρο της Αθήνας. Αλλά ο οδηγός του Αλέξανδρου Ωνάση θυμάται ακόμη τις δεκάδες κλήσεις που είχε πάρει για παράνομο παρκάρισμα καθώς ο νεαρός τότε Αλέξανδρος δεν ήθελε να αργεί στα ραντεβού του.


«Το αυτοκίνητο αποτελεί ένα σύμβολο για την Ολυμπιακή και αν κάποτε δημιουργηθεί ένα μουσείο για τον Αριστοτέλη Ωνάση θα πάρει εκεί τη θέση που του αξίζει» είπε μιλώντας στο «Βήμα» ο βοηθός γενικός διευθυντής κ. Π. Τσαγκάρης, υπεύθυνος του τομέα υποστηρικτικών υπηρεσιών εδάφους της εταιρείας, ο οποίος φρόντιζε όλα αυτά τα χρόνια για τη συντήρηση του αυτοκινήτου και είχε την ιδέα για την αξιοποίησή του.

www.tovima.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου