Ίση αντιμετώπιση όλων των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών ειδικών κατηγοριών που εμπίπτουν στις διατάξεις της κατ’ εξαίρεση απόσπασης του ν.5128/2024

 Με το αρ.17 παρ.5 του ν.5128/2024 η πολιτεία φαίνεται να δίνει σωστή λύση σε ένα πολύ σημαντικό ζήτημα και χρόνιο αίτημα των συναδέλφων μας που ανήκουν στις ειδικές κατηγορίες μετάθεσης της παρ. 1 του άρθρου 13 του π.δ. 50/1996 ή του άρθρου 8 του π.δ. 56/2001, αντίστοιχα, καθώς και όσοι έχουν, οι ίδιοι ή οι σύζυγοί τους, ποσοστό αναπηρίας εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) και άνω ανεξαρτήτως παθήσεως ή έχουν τέκνα με αναπηρία εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και άνω, ανεξαρτήτως παθήσεως, ώστε αυτοί να βρίσκονται μετά τον διορισμό τους, στον τόπο συμφερόντων τους.


Με την παραπάνω διάταξη οι έχοντες/ουσες δικαίωμα κατ’ εξαίρεση απόσπασης, ακόμη και πριν από τη συμπλήρωση της πρώτης διετίας του διορισμού τους, αποκτούν το δικαίωμα να λογίζεται αυτός ο χρόνος ως χρόνος υπηρέτησης της οργανικής κι έτσι να μπορούν, μετά τη διετία και παρότι είχαν αποσπασθεί και δεν είχαν υπηρετήσει με φυσική παρουσία την οργανική τους, να αιτούνται μετάθεσης.


Ωστόσο, καθώς στον νόμο γίνεται αναφορά για «νεοδιόριστους», έχει προκύψει ανησυχία στις τάξεις των εκπαιδευτικών αυτών ότι δεν θα εμπίπτουν στην ευεργετική αυτή ρύθμιση όλοι, αλλά μόνο όσοι διοριστούν από τούδε και στο εξής.


Αυτή η αβάσιμη, θέλουμε να πιστεύουμε, ανησυχία, αν ερμηνευόταν κατ’ αυτόν τον τρόπο η συγκεκριμένη διάταξη δηλαδή, θα δημιουργούσε το εξής παράδοξο: Για παράδειγμα, εκπαιδευτικός διορισθείς κατά τα προηγούμενα έτη, λαμβάνει κάθε έτος κατ’ εξαίρεση απόσπαση. Το ίδιο θα δικαιούται και νεοδιοριζόμενος εκπαιδευτικός, μόνο που αυτός μετά από 2 έτη απόσπασης, θα θεωρείται ότι έχει υπηρετήσει την οργανική του και θα δικαιούται να αιτηθεί μετάθεσης. Από την άλλη μεριά, ο πρώτος, θα αποσπάται κάθε χρόνο, αν υπάρχει λειτουργικό κενό στον τόπο του, χωρίς όμως ποτέ να αποκτά δικαίωμα να αιτηθεί μετάθεση, παρά μόνο αν επιστρέψει και υπηρετήσει με φυσική παρουσία την οργανική του.


Μια τέτοια στρεβλή ερμηνεία, η οποία θα αντιμετώπιζε ανόμοια όμοιες περιπτώσεις, θα καταστρατηγούσε τη λογική και το σκοπούμενο του εν λόγω νομοθετήματος, όπως αυτά αποτυπώνονται και στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου (επίλυση χρόνιων ζητημάτων στη διοίκηση), αλλά θα παρέλειπε και να πραγματώσει ένα δίκαιο αίτημα στο πλαίσιο του κοινωνικού κράτους δικαίου.


Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης καλεί το Υπουργείο Παιδείας να εκδώσει, το συντομότερο, διευκρινιστική εγκύκλιο ότι θα ισχύσει το λογικό, δίκαιο και αυτονόητο, δηλαδή στην εν λόγω διάταξη να συμπεριλαμβάνονται νέοι και παλαιότεροι διορισθέντες, αφού αυτή είναι προδήλως και η βούληση του νομοθέτη: οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί να βρεθούν μόνιμα στον τόπο συμφερόντων τους.

Δημοκρατική Συνεργασία

Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου