Η διάδοση του λεωφορείου ως συγκοινωνιακού μέσου στην Ελλάδα ξεκίνησε από το 1896 και για μια εικοσιπενταετία υπήρχε υποτυπώδης εξυπηρέτηση με πρωτόγονα και αυτοσχέδια λεωφορεία.
Τότε η ανάγκη για βελτίωση επέβαλε τη θέσπιση νομικών διατάξεων και έτσι άρχισαν να λειτουργούν με διάφορες μορφές μέχρι και το 1952 όπου ιδρύονται τα Νομαρχιακά ΚΤΕΛ και το 1973 υπήρξε η αφετηρία λειτουργίας των ΚΤΕΛ με τη σημερινή τους μορφή.
ΤΑ ΚΤΕΛ Ξεκίνησαν με Λεωφορεία λίγων θέσεων εκείνης της εποχής. Ανέπτυσσαν μικρές ταχύτητες με αποτέλεσμα μια διαδρομή 40 χιλιομέτρων να την κάνουν σε 1 ώρα και βάλε !!!
Στην σπάνια φωτογραφία που ακολουθεί διακρίνουμε την λεωφόρο 25ης Αυγούστου ώς δρόμος κυκλοφορίας οχημάτων τέλη της δεκαετίας του 1960 με το Λεωφορείο Μερσεντές να κατεβαίνει σε διαδρομή πρός το λιμάνι.
Τα χρόνια που ακολούθησαν η 25ης Αυγούστου έγινε μονόδρομος με κατεύθυνση προς τα λιοντάρια και μετέπειτα πεζόδρομος.
Κλασσικά σε κάθε Λεωφορείο υπήρχε η θέση του εισπράκτορα... εξ ου και το επάγγελμα που ... χάθηκε !!! πλέον.
Η χαρακτηριστική του φωνή να ενημερώνει τις στάσεις των χωριών , εάν το λεωφορείο περνούσε από πολλά χωριά !!!
Το βαρύ, μεγάλο τιμόνι των λεωφορείων που δυσκόλευε την μανούβρα των οδηγών στις πλατείες των χωριών
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου