Το Έλυρος είναι το δεύτερο νεότερο πλοίο, που αποτελεί στόλο της ANEK Lines, μετά το Αστερίων II. Πρόκειται για ντιζελοκίνητο επιβατηγό/οχηματαγωγό πορθμείο (Ε/Γ-Ο/Γ). που ναυπηγήθηκε το 1998 στα ναυπηγεία Mitsubishi Heavy Industries που εδρεύει στο Σιμονοσέκι της Ιαπωνίας και τέθηκε σε λειτουργία στην ΑΝΕΚ το 2008 (λειτουργούσε και παλαιότερα, υπό διαφορετικές ονομασίες και ιδιοκτήτες).
Χωράει συνολικά μέχρι 1,874 επιβάτες και 620 οχήματα Ι.Χ.
Διαθέτει 323 επιβατικά αεροπορικά καθίσματα.Έχει δύο κινητήρες τύπου Pielstick 12PC4-2, με συνδυασμένη ισχύ των 26,180 kW[3] και φτάνει ταχύτητες μέχρι 24 κόμβους.
Διαθέτει επίσης internet cafe. . Το πλοίο έχει βραβευτεί από τα ShipPax Awards 2009 ως το πλοίο με την καλύτερη μετασκευή για το 2008. Πήρε το όνομά του από την Έλυρο, αρχαία πόλη της νοτιοδυτικής Κρήτης.
Διαδρομή
Το 'Ελυρος εξυπηρετεί τη γραμμή Πειραιάς - Χανιά και το αντίθετο.
Το πλοίο καθελκύστηκε στις 5 Ιουνίου 1997 και ονομάστηκε αρχικά Sunflower Tsukuba, καθώς πολλά πλοία της KK Blue Highway Line, είχαν τον τίτλο "Sunflower" πριν την ονομασία τους, ενώ έφεραν έναν κόκκινο ήλιο με πορτοκαλί αχτίνες στα σινιάλα (χρωματισμό) τους.
Το πλοίο αποπερατώθηκε στις 18 Οκτωβρίου 1997. Παραδόθηκε στις 19 Ιανουαρίου 1998 στη KK Blue Highway Line. Δρομολογήθηκε στην γραμμή Ωάραρι- Τομόκομαϊ.
Mol Ferry, Higashi Nihon Ferry και έλευση στην Ελλάδα
Τον Απρίλιο του 2002, μεταφέρθηκε στην Mol Ferry Co., Ltd με έδρα το Τόκιο. Το 2006, πωλήθηκε στην Higashi Nihon Ferry, Τόκιο, Ιαπωνία και μετονομάστηκε σε Ferry Tsukuba. Η απόκτησή του από την ΑΝΕΚ ανακοινώθηκε στις 16 Ιουλίου 2007, έναντι ποσού 30 εκατομμυρίων ευρώ περίπου.
Στις 24 του ιδίου μήνα παραδίδεται στην ΑΝΕΚ, μετονομάζεται σε Έλυρος, σηκώνει την Ελληνική σημαία
και ξεκινά το ταξίδι του για την Ελλάδα. Παράλληλα, έκανε στάση σε λιμάνι της Κορέας για την πρώτη μεταφορά φορτίου.
Στις 27 Αυγούστου 2007, έφτασε στην Ν.Ε.Ζ. Περάματος για μετασκευή, προκειμένου να συμμορφωθεί με τις απαιτήσεις των Μεσογειακών γραμμών.
Η μετασκευή ωστόσο, δεν έγινε στο Πέραμα, αλλά στον Μώλο της Δ.Ε.Η. στο Κερατσίνι. Οι αλλαγές που έγιναν κατά την διάρκεια της μετασκευής σε Night Ferry ήταν ραγδαίες:
Προστέθηκαν νέες υπερκατασκευές από αλουμίνιο, οι δύο πλαϊνοί καταπέλτες στην δεξιά πλευρά (starboard) μεταφέρθηκαν στην πρύμνη, η γέφυρα κατά 17 μέτρα πλώρα και ανυψώθηκε κατά 2,50 μ. και η τσιμινιέρα άλλαξε ολοσχερώς.
Η μετασκευή ολοκληρώθηκε τον Αύγουστο του 2008. Στις 26 Σεπτεμβρίου εγκαινιάστηκε στις 5:30 το απόγευμα στον Πειραιά και άλλη μια φορά το απόγευμα της επόμενης μέρας στην Σούδα και στις 28 δρομολογήθηκε στην γραμμή Πειραιάς - Χανιά, την οποία εξυπηρετεί μέχρι και σήμερα, παρόλο που έχει εκτελέσει ολιγοήμερα δρομολόγια στις γραμμές Πειραιάς-Ηράκλειο
Λόγω της σύγκρουσης της Λιβύης του 2014, το Κοινοβούλιο της Λιβύης στεγάστηκε στο πλοίο Έλυρος, το οποίο κατέπλευσε στα ανοικτά των ακτών του Τομπρούκ στην ανατολική Λιβύη, για την ασφάλεια των μελών του κοινοβουλίου. Το πλοίο ναυλώθηκε από τις 2 Σεπτεμβρίου 2014 μέχρι τις 25 του ιδίου μήνα.
Το πλοίο έχει ναυλωθεί τρεις φορές στην Algerie Ferries, τα καλοκαίρια του 2016, 2017 και 2018, συνδέοντας το Αλγέρι με το Αλικάντε και τη Μασσαλία.
Η πρώτη ναύλωση (2016) διήρκησε από τις 26 Ιουνίου 2016, μέχρι τις 22 Σεπτεμβρίου του ιδίου έτους. η δεύτερη (2017) ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2017 μέχρι τον Σεπτέμβρη του ίδιου χρόνου.
Η τρίτη ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2018 και ολοκληρώθηκε τον Σεπτέμβρη του ίδιου έτους και επέστρεψε στην γραμμή Χανιά-Πειραιάς στις 13 του μηνός
Φωτογραφίες απο το σάιτ την ΑΝΕΚ LINES
Κείμενα - Βικιπαίδεια
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου