Άποψη του θρυλικού νεότευκτου μόλις ενός χρονόν, Κάντια αδελφού του αλησμόνητου επίσης Ρέθυμνον της ΑΝΕΚ κατά τη διάρκεια των εγκαινίων του σε Πειραιά και Κρήτη με παρουσία πλήθους επισήμων, τοπικών παραγόντων και μελών της εταιρείας.
Σε χώρο του πλοίου ο Αντιπρόεδρος της Χουντικής Κυβερνήσεως Στυλιανός Παττακός χαιρετά δια χειραψίας τον Αρχιεπίσκοπο Κρήτης Ευγένιο και άλλους παρισταμένους.
Ένα μεγάλο αρχείο με πολλαπλά, καρέ, φιλμ καθώς και βιντεοταινίες με σημαντικά γεγονότα που σημάδεψαν την πορεία της Ελληνικής Ακτοπλοΐας...
(A brief history of Hellenic Coastal Shipping and the Greek passenger and ferry fleet)
Greece, Piraeus/Chania
(Αρχείο) - Φίλμ από τα Ελληνικά Επίκαιρα, Εθνικό Οπτικοακουστικό Αρχείο,
Βιβλίο Θεμάτων Ελληνικών Επικαίρων 09/1973
10 Απριλίoυ 1967 στα Χανιά. Mερικές εκατοντάδες Κρητικοί, έμποροι, επαγγελματίες, συνταξιούχοι, αγρότες, με πρόταση του Συνδέσμου Οικονομολόγων του Νομού Χανίων και την συμβολή και αμέριστη συμπαράσταση του τότε Σεβασμώτατου Μητροπολίτη Κισσάμου και Σελίνου Ειρηναίου Γαλανάκη, υλοποιούν την τολμηρή ιδέα της ίδρυσης της πρώτης παγκοσμίως πολυμετοχικής ναυτιλιακής εταιρείας, με στόχο την πραγματοποίηση θαλάσσιωv μεταφορών με σύγχρονα, άνετα και πολιτισμένα μέσα. Η ΑΝΕΚ είναι μια πραγματικότητα ! |
Tα δυο αυτά αδέρφια ήταν ναυπηγήσεως του 1970, στην Ιαπωνία και τα αγόρασε η νέα τότε ANEK το 1971.
Ήταν τα δεύτερα ιαπωνικά φέρρυ που ήρθαν ποτέ στη Ελλάδα, μετά το Αιολίς του πρωτοπόρου Κωνσταντίνου Ευθυμιάδη.
Είχαν ταχύτητα 20 κόμβων, μήκος 130 μέτρα και χωρούσαν 1450 επιβάτες και 450 αυτοκίνητα.
Τα δίδυμα τότε ήταν πάρα πολύ εντυπωσιακά πλοία τεράστια για τα τότε δεδομένα. Ακόμα η έλλειψη πολλών παραθύρων δημιούργησε ένα θρύλο στους διάφορους ταξιδιώτες και λοιπούς ότι είναι αβύθιστα!!
Το δίδυμο αυτό κατέχει το ρεκόρ παραμονής σε μια γραμμή.
Τα πλοία αυτά έκαναν συνήθως το δρομολόγιο Πειραιά – Ηράκλειο, εκτός από κάποιες λίγες φορές που πήγαιναν και στα Χανιά.
Ήταν η χρονιά που η μπροσούρα της ANEK LINES παρουσίαζε για πρώτη φορά το νέο της απόκτημα,το »ΑΠΤΕΡΑ» το οποίο και θα δρομολογούσε στα Χανιά!
Ένα πλοίο που σύμφωνα με την ΑΝΕΚ δεν είχε να ζηλέψει τίποτα ακόμα και απο το καλύτερο κρουαζιερόπλοιο!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου