Το οροπέδιο Λιβάδι, στην ανατολική παρειά του Ψηλορείτη έχει ως σημείο αναφοράς τον οικισμό Κρουσώνα, σε υψόμετρο μεταξύ 980 και 1100 m επάνω από τη θάλασσα. Επιλογή των ιδιοκτητών ήταν να περνούν εδώ τα Σαββατοκύριακα, μακριά από τη θορυβώδη πόλη σε επαφή με μια φύση.
Το θέμα της κατοικίας δεν θα μπορούσε παρά να εμπλέκεται με τη μόνη υφιστάμενη μαρτυρία οικοδομής, τα μιτάτα, αρχέτυπες ξηρολιθικές κατασκευές απ’ τις οποίες οι μνήμες αντλούνται από τα μεγάλα βάθη του παρελθόντος. Η κωνική μορφή τους αποτέλεσε τον πυρήνα της αρχιτεκτονικής σύλληψης. Μια σύνθεση από απλούς γεωμκτίριοετρικούς όγκους και πρίσματα που βρίσκουν τη θέση τους ακουμπισμένοι ο ένας δίπλα στον άλλο.
Σ’ αυτόν τον κεντρικό χώρο της κατοικίας, που φιλοξενεί την τραπεζαρία και το μεγάλο ενιαίο πάγκο της κουζίνας, δεσπόζει η μεγάλη μεταλλική σκάλα που οδηγεί στον επάνω όροφο. Με ένα μεγάλο άνοιγμα λειτουργεί ως ενιαίος χώρος με το καθιστικό στο τζάκι, σε διαφορά επιπέδου τριών σκαλοπατιών. Πίσω από τον πάγκο της κουζίνας μέσω ενός μικρού διαδρόμου οδηγούμαστε στο λουτρό και στο υπνοδωμάτιο.
Η σκάλα, ακολουθώντας το σκεπτικό των σκληρών επιφανειών στην πλέον φυσική τους και με ελάχιστη επεξεργασία μορφή, δίνει μια στροβιλική κίνηση που συνεχίζει και έξω για να τελειώσει στο παρατηρητήριο – αστεροσκοπείο στο δώμα.
Από το υπνοδωμάτιο του ορόφου βλέπει κανείς την είσοδο κάτω και προς τα επάνω και από έναν κυκλικό φωταγωγό ρεμβάζει τον ουρανό. Στον κήπο, που αποτελεί τη φυσική συνέχεια του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού, κατεβαίνουμε από τα επτά σκαλοπάτια που βρίσκονται δίπλα στην πέργκολα που είναι και ένα μεταβατικό στάδιο από το σπίτι προς τη φύση.
Οι τρεις διαφορετικοί όγκοι που συνθέτουν την κατασκευή διαμορφώνονται σε σχέση με σκληρές επιφάνειες στην πλέον φυσική τους μορφή, με ελάχιστη επεξεργασία στην πέτρα, στο επίχρισμα, στο σίδερο και στα ξύλα. Τα υλικά συντάσσονται σε διαφορετική ποσοστιαία συμμετοχή μέσα και έξω, χωρίς όμως να αποκλείεται κανένα από αυτά.
0 Comments:
Δημοσίευση σχολίου