113 χρόνια πέρασαν από τότε που οι κολίγοι του θεσσαλικού κάμπου εξεγέρθηκαν εναντίων των ολιγαρχών της εποχής, τσιφλικάδων, καθώς οι τελευταίοι πλούτιζαν στη πλάτη τους, διεκδικώντας γη και μια αξιοπρεπή διαβίωση.
Το μήνυμα του Κιλελέρ μοιάζει πιο επίκαιρο από ποτέ σήμερα! ., Σήμερα, που το ντόπιο και ξένο κεφάλαιο, με τη βοήθεια της κυβέρνησης Μητσοτάκη Α.Ε, έχει φέρει στα όρια της εξαθλίωση μεγάλο μέρος του Λαού και ορέγεται ακόμη και το ύψιστο φυσικό αγαθό το Νερό.
Δεν είναι επίκαιρο επειδή υπάρχει ένα νήμα που συνδέει τους αγώνες στο Κιλελέρ με τα παγκόσμια κινήματα για την κλιματική κρίση, για το νερό ή τις τεράστιες διαμαρτυρίες στη Γαλλία με αφορμή την συνταξιοδοτική μεταρρύθμιση και την Ελλάδα για το έγκλημα στα Τέμπη.
Είναι επίκαιρο κυρίως επειδή ο μεγάλος αγρότης μετατρέπεται σε επιχειρηματία.
Είναι επίκαιρο κυρίως επειδή ο μικρός αγρότης γίνεται εργάτης στη γη του-γη που αν ανήκε στην κοινωνία να γίνει 100 φορές- αλλά τώρα δουλεύει για νέους τσιφλικάδες.
Είναι επίκαιρο κυρίως επειδή τσιφλικάδες πια είναι οι τράπεζες, τα funds, οι πολυεθνικές.
Είναι επίκαιρο κυρίως επειδή δεν σχεδιάζουν οι κοινωνίες τι θα καλλιεργηθεί με βάση τις ανάγκες των πληθυσμών σε τροφή.
Είναι επίκαιρο κυρίως επειδή, αυτοί οι λίγοι αποφασίζουν τι θα παραχθεί και τι θα τους αποφέρει κέρδη.
Είναι επίκαιρο κυρίως επειδή, η γη θα τους ανήκει και θα αποφασίζουν αυτοί ποιος θα έχει πρόσβαση σε τρόφιμα.
Αν η επανάκτηση του αγαθού της ενέργειας, των υποδομών και μεταφορών από το δημόσιο και η απόκρουση της ιδιωτικοποίησης του νερού, της παιδείας και της υγείας είναι ζητήματα με τα οποία όλοι και όλες μας οφείλουμε να αναμετρηθούμε, το ποιος θα τρώει και αν θα τρώει και το τι θα τρώει, είναι το μεγαλύτερο θέμα που έχει να αντιμετωπίσει η ανθρωπότητα.
Δεν μπορεί αυτό πάντα να το πληρώνουν οι φτωχοί και αποκλεισμένοι άνθρωποι.
Μόνο με αγώνες λοιπόν, μπορούμε να τους χαλάσουμε τα σχέδια, όπως τότε που οι αγρότες κατάφεραν την αναδιανομή της γης και την διάλυση των τσιφλικιών.
Οι αγώνες για τη γη είναι αγώνες για την ελευθερία, είναι αγώνες για τη δικαιοσύνη.
0 Comments:
Δημοσίευση σχολίου