Όπως τόνισε η σεζόν ξεκίνησε από τις αρχές Μαρτίου, τον Απρίλιο -και ειδικά τις ημέρες του Πάσχα- όλοι οι δημοφιλείς αλλά και οι εναλλακτικοί προορισμοί ήταν γεμάτοι ενώ, σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδος, το πρώτο δίμηνο του έτους ήρθαν στην Ελλάδα 1,2 εκα. τουρίστες, φέρνοντας έσοδα τα οποία ξεπέρασαν τα αντίστοιχα του 2022 κατά 76,4%.
Σύμφωνα με τον υπουργό, η Αθήνα δεν έχει σταματήσει να υποδέχεται επισκέπτες και μετατρέπεται σε προορισμό και για τους 12 μήνες του έτους. Την ίδια στιγμή, η Ελλάδα είναι πρώτη επιλογή των ταξιδιωτών από το Ισραήλ και βρίσκεται στο top 3 στους ταξιδιώτες από τη Γαλλία, τη Βρετανία, τη Γερμανία και τη Σκανδιναβία.
Επίσης, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, την περίοδο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2023, η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση αυξήθηκε κατά 83,5%, έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2022.
Όμως, ο κίνδυνος του υπερτουρισμού εγκυμονεί, με τη γερμανική ενημερωτική ιστοσελίδα touristik-aktuell.de να τονίζει ότι, ο κίνδυνος αυτός έχει αναγνωριστεί από τους επίσημους φορείς της χώρας. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα, η επικεφαλής του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού στη Φρανκφούρτη, κα. Νικολέτα Λεκανίδη, λέει ότι “Η Ελλάδα προσπαθεί να προσελκύσει παραθεριστές σε λιγότερο γνωστά νησιά ή σε ηπειρωτικούς προορισμούς που δεν είναι υπερπλήρεις”.
Στο δημοσίευμά της η ιστοσελίδα αναφέρει πως η χώρα περιλαμβάνει 3.000 νησιά, εκ των οποίων περισσότερα από 100 είναι κατοικημένα. Ορισμένα από αυτά εξακολουθούν να θεωρούνται ακόμη “insider tips” από τους τουρίστες, όπως η Ύδρα, οι Σπέτσες, η Κεφαλονιά, η Ιθάκη, ο Πόρος και το νησί “Mama Mia”, η Σκόπελος.
“Ακόμα και αν η τουριστική υποδομή – ακτοπλοϊκές συνδέσεις, μικρά περιφερειακά αεροδρόμια, επαρκή καταλύματα- το επέτρεπε, η ανακατεύθυνση των τουριστικών ροών θα έπαιρνε χρόνια. Ο Δημήτρης Φραγκάκης, Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ, του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, διεξάγει συνομιλίες με τουριστικούς πράκτορες και παρόχους υπηρεσιών από τότε που ανέλαβε τα καθήκοντά του πριν από τέσσερα χρόνια. Διαθέτει και άλλους μοχλούς για την εξισορρόπηση των επιχειρήσεων: την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και τον χειμερινό τουρισμό”, επισημαίνει το δημοσίευμα.
Σύμφωνα με αυτό, το υπουργείο Τουρισμού χαρακτηρίζει την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και την ανακατεύθυνση των τουριστικών ροών ως “βασικά στοιχεία της εθνικής στρατηγικής για τον ελληνικό τουρισμό μέχρι το 2030”. Στο πλαίσιο αυτό, το υπουργείο συνεργάζεται στενά με τις επιμέρους περιφέρειες της χώρας, καθώς μόνο αν η εθνική στρατηγική για τον τουρισμό και η πολιτική περιφερειακής ανάπτυξης συμβαδίσουν, θα επιτευχθούν οι επιδιωκόμενοι στόχοι.
Ο ΕΟΤ εναποθέτει επίσης τις ελπίδες του στην τρέχουσα εκστρατεία “Η Ελλάδα έχει χειμώνα”, η οποία επίσης εξυπηρετεί την εξισορρόπηση της εποχής και συνεπώς την καλύτερη κατανομή της ροής των παραθεριστών. Η ιδέα είναι να αναβιώσουν τα 24 χιονοδρομικά κέντρα της χώρας και να προωθηθεί ο τουρισμός πόλεων σε ένα ήπιο χειμερινό περιβάλλον.
https://money-tourism.gr/
0 Comments:
Δημοσίευση σχολίου