αταψήφισε η «Λαϊκή Συσπείρωση» Κρήτης τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) του έργου του αεροδρομίου στο Καστέλλι και των οδικών συνδέσεων, που συζητήθηκε στο περιφερειακό συμβούλιο στις 12 Ιούνη.
Η ψήφος των συμβούλων της «Λαϊκής Συσπείρωσης» ήταν αρνητική όχι μόνο για τους σοβαρούς τεχνικούς και περιβαλλοντικούς λόγους, αλλά κύρια ήταν ψήφος για πολιτικούς και κοινωνικούς λόγους, ενάντια στο ιδιωτικό αεροδρόμιο του Καστελλίου, που δεν έχει καθόλου σχέση με τις λαϊκές ανάγκες για ασφαλείς και φτηνές μεταφορές.
Αντίθετα, είναι έργο το οποίο θα εξασφαλίζει τεράστια και σίγουρα κέρδη στην κοινοπραξία ξένων και ντόπιων μονοπωλιακών ομίλων, μέσα από την παχυλή κρατική χρηματοδότηση, τον δανεισμό που θα πληρώνει ο φορολογούμενος λαός, καταδικάζοντας την ίδια στιγμή στην υποβάθμιση τα εισοδήματα, το περιβάλλον και τις ίδιες τις ζωές των λαϊκών στρωμάτων της Κρήτης.
Άλλωστε, το ΚΚΕ είναι σταθερά το μόνο Κόμμα που καταψήφισε στη βουλή την αρχική σύμβαση και τη συμπληρωματική σύμβαση του αεροδρομίου και στηρίζει με όλες του τις δυνάμεις τους αγώνες των κατοίκων της περιοχής ενάντια στην υλοποίησή της.
Είναι το μόνο Κόμμα που εναντιώνεται συνολικά στην ιδιωτικοποίηση των μεταφορών και παλεύει για την ικανοποίηση των σύγχρονων λαϊκών αναγκών στις μεταφορές, με ασφάλεια για τον λαό και χαμηλές τιμές. Απέναντι σ’ αυτά τα λαϊκά συμφέροντα στέκονται ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, όπως και τα συμπληρώματά τους, που σε πλήρη σύμπλευση κύρωσαν την αρχική σύμβαση το 2019, με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και με τις ψήφους ΝΔ και ΠΑΣΟΚ.
Και σ’ αυτή την περίπτωση της ΜΠΕ του έργου του αεροδρομίου στο Καστέλλι, η παράταξη του περιφερειάρχη (ΠΑΣΟΚ – ΣΥΡΙΖΑ) και η παράταξη της ΝΔ στήριξαν τα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου που θα εμπλακεί άμεσα ή έμμεσα στην επένδυση του αεροδρόμιου, χωρίς να ενδιαφέρονται για τα λαϊκά στρώματα, την καταστροφή του φυσικού και αρχαιολογικού ενδιαφέροντος περιβάλλοντος, της αγροτικής παραγωγής, τη μόλυνση του υδροφόρου ορίζοντα, και τόσα άλλα τα οποία, μάλιστα, η ίδια η Υπηρεσία της Περιφέρειας επισημαίνει.
Αποσιώπησαν, επίσης, ότι η ΜΠΕ κάνει σαφές πως οι όποιες χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις υπάρχουν ή θα γίνουν στην περιοχή πρέπει να είναι «συμβατές», δηλαδή να υποταχτούν στις ανάγκες του αεροδρομίου και όχι των κατοίκων, που θα καταλήξουν ή να φύγουν ή να αποδεχτούν το «μοιραίο» ότι θα ζουν στο περιθώριο του αεροδρομίου, καθώς όλη η εικόνα της τοπικής κοινωνίας και του περιβάλλοντος μετά την κατασκευή και τη λειτουργία του αεροδρομίου δεν θα θυμίζει σε τίποτα την περιοχή που γεννήθηκαν και ζουν μέχρι σήμερα.
Αποσιώπησαν ακόμη και τις γεωπολιτικές προεκτάσεις και χρήσεις του νέου αεροδρομίου για στρατιωτικούς - ΝΑΤΟικούς σκοπούς, για συμπληρωματική λειτουργία του Καστελλίου στις αμερικανονατοϊκές εγκαταστάσεις της Σούδας και τους κινδύνους για τον λαό, ειδικά σε περιόδους όξυνσης των αντιθέσεων στην περιοχή.
Για να δικαιολογήσουν την επικύρωση που έδωσαν στη ΜΠΕ οι εκλεγμένοι του ΠΑΣΟΚ – ΣΥΡΙΖΑ – ΝΔ στο περιφερειακό συμβούλιο, έβαλαν, κάτω από το μεγάλο «ΝΑΙ» που ψήφισαν, αστερίσκους, με βάση τις παρατηρήσεις της Υπηρεσίας και ειδικά για το τμήμα του έργου στην περιοχή από τις Ξηροκαμάρες έως τη θέση «Άγνος», σχετικά με την κατασκευή σήραγγας. Ταυτόχρονα, σύμφωνα με την πάγια τακτική τους στον αποπροσανατολισμό του λαού, πλάσαραν το αφήγημα ότι τα συμφέροντα της ιδιωτικής κοινοπραξίας, των κατασκευαστικών
ομίλων, των αεροπορικών εταιρειών, του μεγάλου ξενοδοχειακού κεφαλαίου, των τραπεζών, των μονοπωλίων καυσίμων, κ.ά., τάχα είναι τα γενικά συμφέροντα της κοινωνίας, του λαού της Κρήτης !
Αντίστοιχη με την προπαγάνδα της πλειοψηφίας του περιφερειακού συμβουλίου είναι κι αυτή των δημάρχων και άλλων πολιτικών παραγόντων που έφτασαν στο σημείο να προτείνουν μέχρι και «τοπικά σύμφωνα απασχόλησης» για την τσάμπα εργασία των εργαζομένων, που θα εργάζονται ως σύγχρονοι σκλάβοι, με το «τυράκι» της εντοπιότητας των προσλήψεων, με τις διαλυμένες εργασιακές σχέσεις που έχουν εξασφαλίσει διαχρονικά οι κυβερνήσεις.
Οι σύμβουλοι της «Λαϊκής Συσπείρωσης» κατήγγειλαν την περιφερειακή αρχή για αυτή την κοροϊδία απέναντι στον λαό της Κρήτης. Επίσης, ανέδειξαν ποια είναι «αναπτυξιακή στρατηγική» του κράτους, με όλες τις κυβερνήσεις, με τον σχεδιασμό και τη χρηματοδότηση υποδομών που υπηρετούν τους μεγάλους ομίλους, με το κόστος βέβαια να βαραίνει τον λαό.
Τον λαό που χρεώνεται τα πάντα, για να βγάζουν αμύθητα κέρδη οι όμιλοι που εμπλέκονται στις επενδύσεις, όπως στο αεροδρόμιο Καστέλλι, στον πολύπαθο ΒΟΑΚ, (τον δρόμο - «σκοτώστρα», που τον λογαριασμό του θα τον πληρώσει στο πολλαπλάσιο ο λαός, μέσω και των διοδίων που θα επιβάλει η εκμεταλλεύτρια κοινοπραξία), στον χώρο της πρώην αμερικανικής βάσης στις Γούρνες, στο λιμάνι του Ηρακλείου, όπως και στην παραθαλάσσια έκταση - φιλέτο του παλιού αεροδρομίου του Ηρακλείου, όταν πάψει να λειτουργεί.
Αυτή είναι η «ανάπτυξη» που είναι απαραίτητη για την κερδοφορία του κεφαλαίου και όχι για τις λαϊκές ανάγκες. Την ίδια στιγμή που υπάρχει ένας χορός εκατομμυρίων για επενδύσεις από επιχειρηματικούς ομίλους με κρατικά «πακέτα» και διευκολύνσεις, ο λαός της Κρήτης αφήνεται στο έλεος. Έτσι εξηγείται γιατί πνίγεται στην πρώτη νεροποντή, με τραγικές απώλειες σε ανθρώπινες ζωές, με τις παμπάλαιες υποδομές και την έλλειψη αντιπλημμυρικών έργων.
Έτσι εξηγείται γιατί στο Αρκαλοχώρι δεν έμεινε πέτρα πάνω στην πέτρα μετά τον ισχυρό σεισμό, με τους πληγέντες να καταγγέλλουν την παντελή απουσία αντισεισμικών ελέγχων ακόμα και σε σχολεία ή δημόσια κτίρια της περιοχής, πολλαπλασιάζοντας τους κινδύνους από τέτοιες φυσικές καταστροφές.
Έτσι εξηγούνται οι μεγάλες καταστροφές λόγω των πυρκαγιών, με την ανυπαρξία συνολικού, σύγχρονου, επιστημονικού σχεδίου αντιπυρικής προστασίας με ευθύνη της κάθε κυβέρνησης και της Τοπικής Διοίκησης. Έτσι εξηγείται γιατί στην Κρήτη του τουριστικού «θαύματος» οι δομές δημόσιας υγείας καταρρέουν, καταρρέουν οι ζωές των λαϊκών ανθρώπων.
Όλα τα παραπάνω χρειάζεται να γίνουν κριτήρια για να δυναμώσει ο αγώνας για τη διεκδίκηση της κάλυψης των σύγχρονων λαϊκών αναγκών, ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική που βάζει τα κέρδη πάνω από τις ζωές μας. Να γίνουν και κριτήρια ψήφου υπέρ του ΚΚΕ. Στις εκλογές στις 25 Ιουνίου, αλλά και στις επόμενες περιφερειακές και δημοτικές εκλογές στις 8 Οκτώβρη, μετράει το πόσο δυνατό θα είναι το ΚΚΕ για να είναι δυνατός ο λαός!
0 Comments:
Δημοσίευση σχολίου