Ο Μιχαλης Τρεμόπουλος είναι δημοτικός σύμβουλος, π. ευρωβουλευτής ΠΡΑΣΙΝΟΙ / ΕFA, υποψήφιος εκ νέου με την ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ, με υποψήφιο δήμαρχο τον Σπ. Πέγκα)
Με παλμό και κέφι ξεκινήσαμε από το Δημαρχείο και γυρίσαμε τους δρόμους της Θεσσαλονίκης. Ο Πέγκας παρών! Οι άλλοι υποψήφιοι Δήμαρχοι, είτε μένουν στα καλά λογάκια, είτε αδιαφορούν είτε -πολύ χειρότερα, όπως ο Ζέρβας- οργανώνουν αυτοκινητιστικές επιδείξεις!
Νίκος Χρυσόγελος: ποδήλατο, επιλογή βιώσιμης μετακίνησης, όχι μόνο Κυριακής
(Υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος Αθηναίων με τον συνδυασμό του Χάρη Δούκα, Αθήνα Τώρα)
Δεν είναι τυχαίο που και τα δύο οικολογικά και οικονομικά μέσα μετακίνησης, το #τρένο και το #ποδήλατο παραμένουν στο περιθώριο των σχεδιασμών όλων των κυβερνήσεων.
#Ποδηλάτης από το 1989, δεν πήρα από άποψη ΙΧ αυτοκίνητο, έχω συμμετάσχει σχεδόν σε όλες τις ποδηλατικές διαδηλώσεις, έχω πάρει στα σοβαρά το μήνυμα “Για να ζήσουμε την πόλη που ονειρευόμαστε”. Με κινητοποιεί πάντα κάθε διεκδίκηση των δικαιωμάτων μας, χιλιάδων ανθρώπων που μετακινούνται με το ποδήλατο αλλά και χιλιάδων άλλων που θέλουν να γίνουν ποδηλάτες, όμως δεν νοιώθουν ασφαλείς και γι αυτό δεν τολμούν.
Το ποδήλατο είναι μέσο μετακίνησης, καθημερινά, για να πας στη δουλειά, στο σχολείο, στα ψώνια, παντού, όχι απλώς για μια εκδρομή. Αρκεί να διασφαλιστεί η δυνατότητα όλων να μετακινούνται με #ασφάλεια χρησιμοποιώντας ποδήλατο.
Η πανδημία επιτάχυνε τη χρήση του ποδηλάτου σε εκατοντάδες ευρωπαϊκές πόλεις, οδήγησε σε χιλιάδες χλμ νέων ποδηλατόδρομων που διασχίζουν πλέον τις περισσότερες χώρες, δεν περιορίζονται μέσα σε μια πόλη ή μια …γειτονιά. Έρχονται (και) στη χώρα μας πολλοί ποδηλάτες από βόρειες χώρες. Αρκετοί από αυτούς επιλέγουν να μείνουν και στο δικό μας #WelcommonHostel αφού είναι από τα φιλικά στο πιδήλατο #hostel. Πολλοί νέοι και νέες με ποδήλατο συνεχίζουν το ταξίδι τους στην Τουρκία, στην Αφρική, στα βάθη της Ασίας.
Ακόμα και το Ευρωπαικό Κοινοβούλιο παρέχει στους ευρωβουλευτές τη δυνατότητα να μετακινούνται με ποδήλατο. Στην Ελλάδα ακόμα παρέχουν …αυτοκίνητο στους βουλευτές αλλά και στους ευρωβουλευτές (προσωπικά αρνήθηκα να πάρω ΙΧ και να αποσπαστεί σε εμένα αστυνομικός για να το οδηγεί, όπως παρείχε στους ευρωβουλευτέςτο ελληνικό κοινοβούλιο).
Οι #πράσινοι έπαιξαν σημαντικό ρόλο σε όλα τα επίπεδα, τοπικό, εθνικό, ευρωπαικό στην επέκταση της χρήσης του ποδηλάτου. Πρόεδρος σήμερα – όχι τυχαία – της σημαντικής Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωκοινοβουλίου είναι η πράσινη – και φίλη – Karima Delli, η έκθεση της οποίας για την ευρωπαική στρατηγική για το ποδήλατο υπερψηφίστηκε πρόσφατα από το Ευρωκοινοβούλιο. Την περιμένουμε στην Ελλάδα τις επόμενες εβδομάδες για να στηρίξει την εκλογική καμπάνια μας αλλά κυρίως για να αναδείξουμε τα θέματα του τρένου και του ποδηλάτου σε ευρωπαικό επίπεδο Greens/EFA in the European Parliament
Στην #Ελλάδα πάνω από 20 χρόνια υπόσχονται και δεν κάνουν τίποτα. Το μόνο ουσιαστικό μέτρο είναι η δυνατότητα να μεταφέρονται στο τελευταίο βαγόνι του ηλεκτρικού 2 – 3 ποδήλατα.
Δίνουν δεκάδες δις για αυτοκινητοδρόμους, αλλά για το ποδήλατο (όπως και για το τρένο) εδώ και δεκαετίες σχεδιάζουν, σχεδιάζουν, σχεδιάζουν, αλλά τίποτα δεν κάνουν.
Καιρός να το αλλάξουμε αυτό.
– Να μπούμε όλοι και όλες σε συλλόγους για το ποδήλατο
– Να ξαναζωντανέψουμε τις μαζικές ποδηλατοπορείες, μέχρι να καταλάβει το ποδήλατο το χώρο που του ανήκει.
– Να διεκδικήσουμε μειωμένπ ΦΠΑ σε ότι έχει σχέση με το ποδήλατο.
– Να πιέσουμε τις δημοτικές και περιφερειαρχές αρχές να δώσουν ώθηση στην ποδηλατοκίνηση με σοβαρό, οργανωμένο και αποτελεσματικό τρόπο.
0 Comments:
Δημοσίευση σχολίου