Οι αυξημένες ανάγκες μετακίνησης επιβατών, δρομολόγησαν στους δρόμους την χρήση αρθρωτών λεωφορείων («διπλά λεωφορεία») για τα οποία η εταιρία «ΚΤΕΛ Χανίων - Ρεθύμνου ΑΕ», μεταξύ άλλων προτάσσει τη μαζική μετακίνηση φοιτητών σε ελάχιστο χρονικό διάστημα.
Η δρομολόγηση τέτοιου είδους λεωφορείων, μήκους 18 μέτρων, συναντάται σε πολλές περιοχές της χώρας, μεταξύ των οποίων συγκταλέγονται και οι δύο μεγαλουπόλεις της Κρήτης - Χανιά και Ηράκλειο - όπου συν τοις άλλοις λειτουργούν και πανεπιστημιακά ιδρύματα.
Σύμφωνα με τη διοίκηση του ΚΤΕΛ, «οι λόγοι που επιβάλλουν την δρομολόγησή τους οφείλονται σε πολλούς παράγοντες, μεταξύ των οποίων η μορφολογία της πόλης, αλλά και οι αυξημένες επιβατικές ανάγκες που καταγράφονται καθημερινά στο Ρέθυμνο, λόγω φοιτητών και τουριστών».
Το ΚΤΕΛ Χανίων- Ρεθύμνου, παραθέτει το χαρακτηριστικό παράδειγμα της μαζικής μετακίνησης φοιτητών σε ελάχιστο χρονικό διάστημα (με «σφιχτές» αποκλίσεις) από διάφορες περιοχές της πόλης προς την πανεπιστημιούπολη Γάλλου.
«Όταν λοιπόν το ΚΤΕΛ καλείται από το Πανεπιστήμιο Κρήτης να μεταφέρει π.χ. από τις 8.00 έως τις 8.30 το πρωί περίπου 2.500 φοιτητές στην πανεπιστημιούπολη για τις ακαδημαϊκές τους ανάγκες (μιας και το διδακτικό τους ωράριο έχει πολύ συγκεκριμένα πλαίσια), τότε πώς θα ανταποκριθεί εάν δεν δρομολογήσει τα αρθρωτά λεωφορεία;
Και τούτο επειδή θεωρείται αδύνατη η ομαδοποίηση των φοιτητών, ώστε να ξεκινήσει η μεταφορά τους σταδιακά από τις 6 το πρωί με μικρότερα λεωφορεία, ή αντίστοιχα όταν καταγράφεται μαζική αποχώρηση φοιτητών από την πανεπιστημιούπολη Γάλλου», αναφέρει η διοίκηση της εταιρείας.
Επιπλέον, όπως επισημαίνεται και ως απάντηση στα ερωτήματα πολιτών, κυρίως για τον μεγάλο όγκο των συγκεκριμένων αρθρωτών λεωφορείων, «…εάν αποσυρθούν τα αρθρωτά λεωφορεία και στην θέση τους δρομολογηθούν μικρότερα, τότε αυτόματα θα αυξηθεί η δαπάνη, και το κόστος αναπόφευκτα θα επιβαρύνει την τσέπη του επιβατικού κοινού».
Τονίζεται παράλληλα, πως η χρήση των συγκεκριμένων λεωφορείων είναι λιγότερο δαπανηρή για τους επιβάτες, δεδομένου ότι «σήμερα η τιμή του εισιτηρίου είναι άτυπα ενιαία για την αστική γραμμή από τα Μισίρια έως το Πανεπιστήμιο Γάλλου, λόγω των προαναφερόμενων λεωφορείων.
Εάν δρομολογηθούν μικρότερα για την ίδια γραμμή, τότε πέρα από τον εφιάλτη της μετεπιβίβασης (που συνεπάγεται με επιπλέον λεωφορεία καθημερινά στους δρόμους της πόλης) και η τιμή του εισιτηρίου θα διπλασιαστεί, αφού το δρομολόγιο θα 'σπάσει' στα δύο. Δηλαδή, το ένα δρομολόγιο θα είναι Μισίρια, Περιβόλια, Καλλιθέα, κέντρο και το άλλο δρομολόγιο θα είναι από το κέντρο έως την πανεπιστημιούπολη Γάλλου.
Αντίστοιχο 'σπάσιμο' του δρομολογίου θα καταγραφεί και στην γραμμή Ρέθυμνο - Πάνορμο, όπου επίσης θα είναι αναγκαία η μετεπιβίβαση των πολιτών σε άλλο λεωφορείο».
ΑΠΕ ΜΠΕ
ΚΡΗΤΗ ΠΟΛΕΙΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΑ
kritipoliskaixoria
Η Κρήτη στο ίντερνετ με πλούσιο φωτογραφικό υλικό, πολιτιστικά, λαογραφικά νέα και ιστορικά στοιχεία, Αφιερώματα αε πόλεις και χωριά της Κρήτης, αρχαιολογικούς χώρους, θρησκευτικά μνημεία, και Ανθρώπους
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ
0 Comments:
Δημοσίευση σχολίου