Η ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών στο προσκήνιο με πρωτοβουλία του Τομεάρχη Υποδομών & Μεταφορών ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ

 Το μείζον ζήτημα της ασφάλειας των σιδηροδρομικών μεταφορών της χώρας φέρνει ξανά στο προσκήνιο ο Τομεάρχης Υποδομών & Μεταφορών Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Βουλευτής Ηρακλείου, Χάρης Μαμουλάκης, με την κατάθεση σχετικής Ερώτησης προς τους Υπουργούς Υποδομών & Μεταφορών και Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών, με την συνυπογραφή 22 ακόμη Βουλευτών.

Με την Ερώτηση, γίνεται αναφορά στις σημαντικές ζημιές που υπέστη το σιδηροδρομικό δίκτυο της Θεσσαλίας μετά τα ακραία καιρικά φαινόμενα του Σεπτεμβρίου του 2023, καθώς και στη δέσμη πολιτικών που ανακοινώθηκε για την αποκατάστασή τους, με ειδική αναφορά να γίνεται στην ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου που θα χρηματοδοτηθεί κατά 185 εκατ. ευρώ από τους πόρους του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.




Τονίζεται επίσης η αναγκαιότητα αποκατάστασης των εκτεταμένων ζημιών στις υποδομές προκειμένου για την επαναφορά, κατά το δυνατόν, σε φυσιολογικούς ρυθμούς της κοινωνικής και οικονομικής ζωής των πληττόμενων περιοχών αλλά και την ύψιστη σημασία ανάταξης του σιδηροδρόμου με όρους που δε θα θέτουν σε επισφάλεια τη ζωή των πολιτών προς αποφυγή επανάληψης ενός τραγικού δυστυχήματος όπως αυτού στα Τέμπη.


Ο Χάρης Μαμουλάκης ζητάει απαντήσεις σχετικά με:

1. Με ποιο κωδικό του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος του Ταμείου Ανάκαμψης έχει γίνει η ένταξη του έργου της ανάταξης του σιδηροδρομικού δικτύου;

2. Ποια στοιχεία λάβατε υπόψη προκειμένου για τον καθορισμό του ποσού των  185 εκατ. ευρώ για την ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου;

3. Πως σχεδιάζετε να γίνει η αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου; Ποιες μελέτες θα πρέπει να διενεργηθούν πριν τις όποιες εργασίες ανάταξης του σιδηροδρόμου; Θα αφορούν σε όλη την έκταση του δικτύου;



4. Θα εντάξετε έργα σχετικά με την ανάταξη του σιδηροδρόμου στις fast track διαδικασίες ανάθεσης και εκτέλεσης του άρθρου 25 του ν.5049/2023 και εάν ναι ποια είναι αυτά;

5. Ποιες εμπλεκόμενες υπηρεσίες, φορείς, εταιρείες κ.ά. θα πρέπει να συνεργαστούν για την ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου αλλά και συνοδών έργων που συνδέονται με την «ασφαλή» κατασκευή του; Υφίσταται διάγραμμα ροής επικοινωνίας μεταξύ των εμπλεκομένων προκειμένου για τον αποτελεσματικό και ασφαλή σχεδιασμό και υλοποίηση ανάταξης του σιδηροδρόμου;



6. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα της τμηματικής αποκατάστασης της σιδηροδρομικής γραμμής ανόδου και καθόδου στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη ως προς τις εμπορευματικές και τις επιβατικές μεταφορές; Πότε αναμένεται να αποκατασταθεί πλήρως;



7. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα αποκατάστασης της γραμμής Λάρισα- Βόλος και Παλαιοφάρσαλος- Καλαμπάκα;

8. Ποιο είναι το συνολικό κόστος πλήρους ανάταξης του σιδηροδρομικού δικτύου;



9. Ποια πρόσθετα μέτρα σχεδιάζετε να λάβετε για να διασφαλίσετε την ασφάλεια των επιβατών όταν θα τεθεί σε λειτουργία ο σιδηρόδρομος;

ΚΡΗΤΗ ΠΟΛΕΙΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΑ kritipoliskaixoria

Η Κρήτη στο ίντερνετ με πλούσιο φωτογραφικό υλικό, πολιτιστικά, λαογραφικά νέα και ιστορικά στοιχεία, Αφιερώματα αε πόλεις και χωριά της Κρήτης, αρχαιολογικούς χώρους, θρησκευτικά μνημεία, και Ανθρώπους

0 Comments:

Δημοσίευση σχολίου

.........