Το αδιαμφισβήτητο δικαίωμα των πολιτών στην πρόσβαση στη δημόσια αστική και υπεραστική οδική μεταφοράς χωρίς διακρίσεις και με ασφάλεια, αναδεικνύει ο Τομεάρχης Υποδομών & Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ Χάρης Μαμουλάκης, με την κατάθεση σχετικής Ερώτησης προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών, με την συνυπογραφή 14 ακόμη Βουλευτών.
«Συνιστά αδιαμφισβήτητο δικαίωμα των πολιτών μίας ευρωπαϊκής χώρας να έχουν πρόσβαση στο αγαθό της δημόσιας αστικής και υπεραστικής οδικής επιβατικής μεταφοράς χωρίς διακρίσεις, σε συνεχή βάση και με όρους ασφάλειας» αναφέρει σε δήλωσή του ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Σε κάθε περίπτωση, η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών θα πρέπει να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των επιβαινόντων. Ωστόσο, πληροφορούμαστε ότι οι λήπτες υπηρεσιών από τα ΚΤΕΛ υφίστανται ταλαιπωρία σε διάφορες περιοχές ανά την Ελλάδα χωρίς ωστόσο να μπορούν να βρουν λύσεις στα καθημερινά τους προβλήματά.
Οι δημόσιες αστικές και υπεραστικές οδικές μεταφορές θα πρέπει να ενισχυθούν και να αναβαθμιστούν. Η Πολιτεία οφείλει να σέβεται τον ελεύθερο χρόνο των πολιτών και να διευκολύνει, εάν όχι να λαμβάνει μέτρα για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής τους».
Με την Ερώτηση γίνεται αναφορά σε καταγγελίες πολιτών που αφορούν στον αριθμό των δρομολογίων, όπου στην πληγείσα Θεσσαλία δεν έχει υπάρξει αύξηση του αριθμού τους για τη μετακίνηση από Λάρισα προς Βόλο και αντιστρόφως, για τις γραμμές που εξυπηρετούν το Λαύριο, τη Ραφήνα και το Μαραθώνα προς Αθήνα και αντίστροφα, στην αλλαγή της αφετηρίας δρομολογίων όπου για τα ΚΤΕΛ Αττικής μεταφέρθηκε από την οδό Μαυροματαίων (Πεδίον του Άρεως) στο Νομισματοκοπείο με παράλληλη μείωση της περιοδικότητας των δρομολογίων, καθώς στην άνιση μεταχείριση αλλά και οικονομική επιβάρυνση των πολιτών που εξυπηρετούνται από τα ΚΤΕΛ, καθώς δεν υπάρχει ενιαίο εισιτήριο για τη μετεπιβίβαση όπως στις αστικές συγκοινωνίας, κ.ά.
Ο Χάρης Μαμουλάκης ζητάει απαντήσεις από τους Υπουργούς Υποδομών & Μεταφορών και Εσωτερικών στα ερωτήματα:
1. Έχουν διενεργηθεί και πόσοι έλεγχοι από τις Περιφέρειες ως προς τη τήρηση των προβλεπόμενων από τα ΚΤΕΛ στην εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου που τους έχει ανατεθεί; Ποια είναι τα πορίσματα των ελέγχων αυτών;
2. Σε ποια δεδομένα στηρίχθηκαν οι αποφάσεις: μεταφοράς της αφετηρίας δρομολογίων των ΚΤΕΛ Αττικής από την οδό Μαυροματαίων (Πεδίον του Άρεως) στο Νομισματοκοπείο με παράλληλη μείωση της περιοδικότητας των δρομολογίων αλλά και της διατήρησης ίδιου αριθμού δρομολογίων για τη μετακίνηση από Λάρισα σε Βόλο;
3. Έχουν γίνει λήπτες αντίστοιχων καταγγελιών/παραπόνων πολιτών και σε περίπτωση θετικής απάντησης σε ποιες ενέργειες έχουν προβεί;
4. Πως σχεδιάζουν να ρυθμίσουν το ζήτημα της άνισης μεταχείρισης αλλά και οικονομικής επιβάρυνσης των πολιτών που εξυπηρετούνται από τα ΚΤΕΛ και για τους οποίους δεν ισχύει το ενιαίο εισιτήριο για τη μετεπιβίβαση όπως στις αστικές συγκοινωνίες;
5. Πότε σκοπεύουν να τροποποιήσουν τις εκδοθείσες από το 2003 υπουργικές αποφάσεις που ρυθμίζουν ζητήματα όπως ο επιτρεπόμενος αριθμός μεταφερόμενων επιβατών, οι βασικοί όροι καθορισμού ελάχιστου αριθμού υποχρεωτικών δρομολογίων κ.ά. ούτως ώστε να ανταποκρίνονται στα νέα δεδομένα αλλά και να εξυπηρετήσουν τους στόχους που τίθενται από τα Ηνωμένα Έθνη;
6. Σε ποιες ενέργειες προτίθενται να προβούν για την αναβάθμιση και ενίσχυση των βιώσιμων αστικών και υπεραστικών δημόσιων συγκοινωνιών;
0 Comments:
Δημοσίευση σχολίου