Πώς να τα μάθετε τα παιδιά να είναι ευγνώμονες

 Η ευνωμοσύνη είναι ένα από τα στοιχεία, που οι γονείς θέλουν να βλέπουν στο παιδί τους, καθώς μεγαλώνουν τους αυριανούς ενήλικες. 


Πώς, όμως, μπορείτε να τα βοηθήσετε να κατανοήσουν τη σημασία της και να γίνουν ευγνώμονες, όταν πρέπει;




• Να είστε αυτό, που θέλετε να γίνουν

Ναι, για ακόμα μία φορά πρέπει εσείς να γίνετε το παράδειγμα. Να δείξετε στο παιδί σας τί σημαίνει ευγνωμοσύνη, στην πράξη και όχι στη θεωρία. Πρέπει να σας ακούει να λέτε «ευχαριστώ» στον άνθρωπο, που σας κρατά την πόρτα ανοιχτή για να περάσετε ή σε εκείνον που σας παραχωρεί τη σειρά του. Πείτε του πόσο ευγνώμονες είστε, για τον χρόνο που περνάτε μαζί του, για όσα θετικά συμβαίνουν στη ζωή σας. Όσο βλέπει εσάς τόσο σας αντιγράφει.


• Εξηγήστε του σε ποιον «χρωστάτε»

Με απλά λόγια μπορείτε να του εξηγήσετε ποιος σας βοήθησε στη ζωή σας και να δείξετε ότι δεν ξεχνάτε ούτε την πράξη ούτε το πρόσωπο. Μπορεί να αφορά στη δουλειά σας, μπορεί στα πρώτα βήματά σας στο σχολείο ή εκείνον που σας βοήθησε να επιλέξετε το επάγγελμά σας.


• Βοηθήστε το να βρει βαθύτερο νόημα

Με την παρουσία και τη συζήτησή σας μπορείτε να το βοηθήσετε να βρει το βαθύτερο νόημα των πράξεών του. Ακόμα και η εκμάθηση των αριθμών και των γραμμάτων μπορεί να του φαίνεται άχρηστη σε αυτήν την ηλικία. εσεί, όμως, πρέπει να του εξηγήσετε σε τί θα του χρησιμεύσει. Δείξτε του τον τρόπο να σκέφτεται πέρα από το προφανές και το εφήμερο.


• Μην το παρακάνετε

Η ευγνωμοσύνη είναι ένα από τα στοιχεία της ευγένειας, αλλά δεν πρέπει να ξεπεράσετε τα όρια και το παιδί σας να γίνει μοιρολάτρης. Αποφύγετε να υιοθετήσει τη στάση της απάθειας, αλλά δώστε του έναυσμα να πάρει τη ζωή του στα χέρια του και να παλέψει για τον εαυτό του, για το καλύτερο για εκείνον.

ΚΡΗΤΗ ΠΟΛΕΙΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΑ kritipoliskaixoria

Η Κρήτη στο ίντερνετ με πλούσιο φωτογραφικό υλικό, πολιτιστικά, λαογραφικά νέα και ιστορικά στοιχεία, Αφιερώματα αε πόλεις και χωριά της Κρήτης, αρχαιολογικούς χώρους, θρησκευτικά μνημεία, και Ανθρώπους

0 Comments:

Δημοσίευση σχολίου

.........