Οι άνθρωποι πεθαίνουν εξαιτίας αυτού που αποκαλούμε «προπατορικό αμάρτημα» - η ανυπακοή τού Αδάμ και της Εύας στον Κήπο της Εδέμ. Ο Θεός είχε προειδοποιήσει το πρώτο ζευγάρι ότι η παράβαση του νόμου Του θα τους οδηγούσε στον θάνατο (Γένεση 2:17), και αυτό συνέβη. «Ο μισθός τής αμαρτίας είναι θάνατος» (Ρωμαίους 6:23α).
Ο Αδάμ και η Εύα δημιουργήθηκαν για να ζουν πάντοτε μαζί με τον Θεό· έτσι, προφανώς δεν γνώριζαν τι σημαίνει να «πεθάνεις». Δυστυχώς, η αμαρτία είχε εισβάλλει σε κάποια χρονική στιγμή τού παρελθόντος στην Ουράνια σφαίρα τών αγγέλων, και ο Σατανάς πείραξε την Εύα, και αυτή αμάρτησε.
Η Εύα έδωσε τον καρπό εκείνον στον άντρα της και την ακολούθησε στην αμαρτία. Η αμαρτία αυτή προκάλεσε τον θάνατο στον κόσμο, καθώς το ανθρώπινο γένος αποχωρίστηκε από την Πηγή τής Ζωής.
Το Γένεση 3 περιγράφει την κατάρα που πρόφερε ο Θεός πάνω στον κόσμο. Η κατάρα περιείχε και τα ακόλουθα λόγια τού Θεού προς τον Αδάμ: «με τον ιδρώτα τού προσώπου σου θα τρως το ψωμί σου, μέχρις ότου επιστρέψεις στη γη, από την οποία πάρθηκες· επειδή, γη είσαι και σε γη θα επιστρέψεις.» (Γένεση 3:19). Ο Θεός εδώ μίλησε για τον φυσικό θάνατο τού σώματος, που δεν συνέβη αμέσως για τον Αδάμ και την Εύα, αλλά εξαιτίας της αμαρτίας τους, αθώα ζώα πέθαναν (Γένεση 3:21).
Ο άλλος τύπος θανάτου που η αμαρτία τού Αδάμ και της Εύας επέφερε ήταν ο πνευματικός θάνατος —το πνεύμα τους αποχωρίστηκε από το Πνεύμα τού Θεού· η σχέση τους χάλασε. Ο πνευματικός αυτός θάνατος έλαβε χώρα αμέσως αφού έφαγαν τον απαγορευμένο καρπό και ένιωσαν φόβο και ντροπή (Γένεση 3:10). Ο πνευματικός θάνατος, όπως ο φυσικός, πέρασε στους απογόνους (Εφεσίους 2:1).
Από την εποχή τού Αδάμ, το ανθρώπινο γένος μοχθεί υπό «τον νόμο τής αμαρτίας και τού θανάτου» (Ρωμαίους 8:2). Ο Θεός μέσα στην αγαθότητά Του έστειλε τον Γιο Του να καταργήσει τον νόμο τής αμαρτίας και του θανάτου και να θεμελιώσει «τον νόμο τού Πνεύματος που δίνει ζωή» (Ρωμαίους 8:2). Η Α΄ Κορινθίους 15:20-26 διακηρύττει, «Ο Χριστός αναστήθηκε από τους νεκρούς· έγινε η απαρχή αυτών που έχουν κοιμηθεί. Επειδή, βέβαια, διαμέσου ανθρώπου ήρθε ο θάνατος, έτσι και διαμέσου ανθρώπου η ανάσταση τών νεκρών. Επειδή, όπως όλοι πεθαίνουν λόγω συγγένειας με τον Αδάμ, έτσι και όλοι θα ζωοποιηθούν, ερχόμενοι σε συγγένεια με τον Χριστό… τελευταίος εχθρός καταργείται ο θάνατος.»
0 Comments:
Δημοσίευση σχολίου